Fiske i Östergötland

Medans jag ändå frågar kan jag väl fråga kring Östergötland. Jag bor i Linköping och undrar om det finns några roliga fiskevatten därikring?
Fluga är givetvis roligast men aborre och gädda är spännande det med.

Alla tips är intressanta!

Tack på förhand!

Lyfter frågan igen nu 7 år senare =)

Någon som vet några bra sjöar/åar i Linköpingstrakten där man kan fiske från land. Abborre, gädda, gös är det mest intressanta. Även tips på vart man kan hyra båt är uppskattat.

Har redan vandrat runt halva ärlången untan att hitta någonstanns att stå, bara vass. slutade med att vi stod vid inloppet från stångån i norr. Där finns Abborre, Gädda och asp. Gädda och abborre fick vi men ingen asp.

Tack för alla svar

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Järnlunden

Från Viggebybadet och söderut är det en trevlig strand att fiska vid. Bra fiske? Jag har bara fått en liten gädda men jag är ingen storfiskare.

Prata med Öhammar på Öhammars sport. Han har koll på detta.

Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips