Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja den lille "sublima" tomten har vi haft några år nu - inte alla som ser den dock
Det finns förvisso några designjusteringar planerade, breddning av sajten, bättre förstasida och lite så - men det är väl knappast något som ökar farten i sig, om man nu upplever det som det tappats sådan.
Angående fart så har vi samma trafik som förra året, men är dock nere på botten i trafikkurvan. Den ser likadan ut varje år, på hösten/tidig vinter har vi alltid som lägst trafik - med ett rejält ryck uppåt i januari. Men det finns ju annan, mindre mätbar, fart också förstås - att det är fart i forumdiskussioner tex, att det tllkommer nytt blod/nya intressanta medlemmar.
Så det vore kul att höra lite åsikter Vad skulle ni själva vilja se för förbättringar?
En mobilanpassad layout kanske? I synnerhet forumet är rätt segt att navigera med pekskärm. (Jo jag vet att man kan använda tapatalk eller liknande men ändå...)
En del forum skulle behöva en FAQ för att minska sök-först-gnället. Kräver förstås att någon underhåller dom.
Annars är det himla kul att utsidan håller ställningarna när "allt" flyttar in i facebook.
1. Mobil forumlayout.
Har aldrig fattat app-hystering för att kunna läsa websidor när det finns sätt att koda direkt till mobilen.
2. Rensa bort inaktiva forum
Det är för lite fart på många ställen. Skulle man inte kunna slå ihop tex alla skridskoforum? De geografiska forum är inte speciellt aktiva. Mitt hemforum Halland har 3 trådar senaste året... Flytta sovande sovande forum till ett eget underforum forum för referens.
3. Städa i den stora forumlayouten, det är lite plottrigt med massa funktioner, behövs alla.
4. Kartfunktionen har aldrig lyft, den känns inte färdigkodad. Om man på ett nydanande sätt kan integrera den i forum-delen kanske man har en killer-app !
5. Att få en bra community handla mycket om hur man skall få alla (nästan) att trivas socialt. Kanske det skall tas nya grepp här men hur det skall göra vet jag inte...
Det är väl mysigt i det stora hela men det lunkar mest på.
En mobilanpassad layout kanske? I synnerhet forumet är rätt segt att navigera med pekskärm. (Jo jag vet att man kan använda tapatalk eller liknande men ändå...)
En del forum skulle behöva en FAQ för att minska sök-först-gnället. Kräver förstås att någon underhåller dom.
Annars är det himla kul att utsidan håller ställningarna när "allt" flyttar in i facebook.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...