Filosofi...

Hej.
Tänkte i och med att förra inlägget på sidan, sökte mer om filosofi och upplevelser.
Kan vi här kanske dela med oss vad vi vill, söker, känner och hart varit med om?

Själv längtar jag att efter med hjälp av min kropp färdas långt. Sakta.

Se människor.

Jag längtar efter att ha möjlighet att stanna upp. Vissla. Trumma med fingrarna på styret. Komma fram. Resa vidare. Laga trasig cykel. Bli blöt. Torka.

pilgrim.

Finns det ett mål? Vart skall vi?
Det undrar jag. Är det någon som vet?

God tur.

Syfte???

Jag har cyklat en del och jag har inte riktigt koll på vad syftet är med det. Ibland känns det ganska meningslöst men andra dagar känns det helt perfekt. Att förflytta sig med en låg hastighet genom landskapet ger mig en känsla av lugn. Jag gillar att färdas sakta för jag tycker att jag ser mer och upplever mer på det sättet men kan även få känslan att jag står still... Varje gång jag tar buss eller tåg saknar jag min cykel.

För några år sedan kändes det som en stor utmaning att testa gränser. Hur långt kan man cykla, hur högt, kallt, varmt, långa avstånd genom ödemark osv. Visst finns utmaningskänslan kvar men nu känns det skoenare att ta det lungt och cykla på ställen som är enklare och ger den känslan av lugn som jag gillar.

/Stellan
http://www.sandstorm.se

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har en vän som hade en annan vän, han lever inte nu, men han hade rätt inställning till livet o cykling.
Det här hände på Åland, de cyklade tillsammans och efter ett tag fick han en känsla av att cykla själv, så han vände sig om och såg att kompisen inte var bakom honom, jaja tänkte han, han stanna väl o pissa eller nåt.
Men han vände om och efter flera kilometer så fick han syn på kompisen i diket liggandes på rygg,
vet ni vad han gjorde ?, jo han låg o läste förfullt i sin medhavda Bill o Ben westernpocket......
Så ta det lugnt när ni cyklar, men man kanske ska berätta för polarn att man tänker stanna till......

HasseQ

Temp. avstängd
citat...

Jag gillar det här citatet, jag har för mig att det kommer från en amerikansk långfärds-cyklist:

- "It's not that bike-touring is so terribly important, it's more that everything else isn't... "

Ibland kan det vara skönt med en paus i skuggan under en bil...

442.jpg

/Stellan
http://www.sandstorm.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips