Externt batteri till Garmin

Här kommer ett tips hur man kopplar in ett externt batteri till Garmin Nüvi 200. Det inbyggda batteriet i Garmin blir ganska snabbt dåligt, och räcker endast 30 minuter. För att slippa behöva öppna GPSen eller att köpa en ny gps, så är det smart köpa 4 uppladdningsbara AA 1,5 volts batteri.
Sen är det bara ut i skogen igen!
Man kapar sladden till sin garmin cigg-laddare och kopplar in batteripaketet. Den vita sladden är +
Man köpa en snabbkoppling, om man sedan vill ta bort batteripaketet och ansluta ciggladdaren igen.

1144-20100423095850.jpg

Intressant, men har du Nüvin i skogen? Jag har kört rätt mycket med min 255:a i bil men batteriet verkar hålla ~4 timmar och då har jag haft den ganska länge. Tycker dock att min Vista är "roligare" att hantera med en hand och tål också vatten.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips