"Expeditionssällskapet"

Jag greppar inte detta...

Hur fungerar en Expeditionssälskap??? Vilka mål finns och hur ska dessa mål uppnås???

Är det pengar inblandat i detta, medlemsavgifter dyl.

Kan alla åldrar vara med?

Var skiljer ni er från ett äventyrssälskap, kanske är det det samma?

Funderar bara, för det värkar vara en kanon idé.
Mvh Dan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack, men nej tack!

Herrklubbar finns redan; Rotary etc. Sällskapsresor till annat än charterorter finns redan; Äventyrsresor, Far Out, Läs & Res etc. Att upptäcka främmande länder och kulturer gör man bäst på egen hand, inte i grupp. Skryta får man göra efter hemkomsten ändå.
Martin

Xpd-sällskapet

Jag har följt diskussionen och tycker som många andra att det är en himla bra idé som jag gärna är med på. Jag bor i Stockholm (Universitetet).
Det enda jag undrar är: Är det bestämt att det är klubben på Yahoo som gäller?
Kommer någon att göra utskick i klubben för att uppdatera vad som händer och eventuellt möte?

Hyvens!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips