Exped ergo hammock liggunderlag minst 2dm?

Hej, debuterar är på us med en fråga.
Köpte nyss en Exped ergo hammock och idag var det dags för test under en dagstur.
Well, efter lite funderande och justerande så var det dags att skicka in liggunderlaget i den särskilda fickan som är avsedd för just ett liggunderlag. Först vart jag glad i hågen för att det var så lätt att få in 😀 det.
Sen hoppade jag in i hammocken för att upptäcka att jag hade ingen som helst kontakt med liggunderlaget som hängde typ 1dm under botten som jag låg på.
Jag använde ett thermarest på 5cm.
Någon av som vet ifall man måste upp på luftmadrasser för att utnyttja denna hammocks avsedda utrymme för liggunderlag?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vet inte om det ska va så men vad händer om du vänder hammocken ut och in?
/Kenneth

Tack för ditt tips!

Jag testade (eller försökte) mig på att vända hammocken ut och in.
Men det blev jättekonstigt med myggnätet :) och linorna blev inte bra alls.'
Men har jag mätt lite noggrannare och jag tror att madrass/liggunderlag runt 10cm i tjocklek blir perfekt.
Har beställt ett sådant och beräknar att testa kombon under påskveckan.

Egentligen behövs inget underlag i hammocken då man ligger som en gud i den ändå, men det är enbart för isoleringens skull när det fortfarande kan bli minus på nätterna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips