Everest Trekking Pant+jacka för löpning.

Hallå!

Var inne på en av Stadium butikerna i GBG idag och såg där att de hade utförsäljning av Everest Trekking Pant
med tillhörande jacka för 899kr (1299kr ord.) Jag undrar nu om det är någon som har erfarenhet av dessa plagg. Användningsområdet är löpning/joggning nu framöver. Är i behov av bättre kläder.

Om de inte är bra. Vad kan ni annars rekomendera för kläder nu när det börjar bli lite kallare.

mvh Fredrik GBG
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Visst låter det rätt bra. Men jag skulle kolla runt lite innan jag köpte det. Exempelvis har både Craft och Newline bättre löparkonfektion. Även här får du oftast rabbat om du köper både byxa och jacka, och priset är ungefär i den prisklassen. Ca 900 kr för jacka och byxa. Jag tycker helt klart att båda dessa tillverkar mycket bättre produkter än vad Everest gör. Och när även priset är samma så kan det vara bra att kolla på dessa två tillverkare.

Min personliga favorit för vinterkollektion är helt klart Craft. Har varit helnöjd med kläderna jag köpt.

/
 
Vet inget om Everest Trekking Pant, men Dobsom R90 (+ lämpligt underställ) funkar för mig, både för löpning och skidåkning.
Ungefär samma prisklass.

:)
Ola
 
PepperKeenan; sa:
Om de inte är bra. Vad kan ni annars rekomendera för kläder nu när det börjar bli lite kallare.
Jag skulle rekommendera dig att titta på kläder som är mer lämpade för löpning än vad ett "trekkingställ" troligtvis är. Som tidigare nämnts så har Newline, Craft och Dobsom bra prylar men det finns ju en hel del annat också, t.ex. Adidas, Concurve och Nike.
Newline är prisvärda, har mycket att välja på och själv tycker jag att deras kläder är mycket bra men det finns gott om folk som föredrar Craft, Dobsom eller något annat märke också. Jag skulle dock inte vilja springa i något annat än tights. Det är skönt att inte få skavsår när man springer längre sträckor... :)
Kolla på Löplabbet, Intersport, Stadium eller Team Sportia men kolla bland löparkläderna istället för vandringskläderna så tror jag att du kommer att hitta något som passar bra för ändamålet.
[Ändrat av haskell 2004-10-10 kl 16:09]
 
Sen kan även nämnas att du kan göra klipp genom att köpa fjolårsmodeller. Där brukar det vara ugefär några hundralappar billigare. Jag vet inte hur mycket det finns nu, men hade du handlat för en månad sedan så skulle du kunnat göra riktiga klipp. Den enda skillnaden brukar vara färgen.

Men nu har väl affärerna hunnit få in de nya modellerna så då kanske det inte finns så mycket kvar av den varan.

/
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.