Ev. ny pannlampa - Petzl Myo RXP?

Jag har nästan alltid med mig min Petzl Tactikka när jag är ute men är nu lite prylsugen. Min lampa funkar kanon till läsning och att vara runt tältet med men kanske lite klen när man vandrar. Jag funderar därför lite på MYO RXP som går på mellan 900-1000 kr vad jag kan se. Det är ett stort plus att man kan reglera ljuset så lågt att den går att ha till läsning. Rödfiltret på min befintliga lampa är inte alls dumt så man inte bländar folk och förstör mörkeseendet för sig själv.

Finns det annat jag bör klura på för billigare eller liknande pengar? Jag såg att Silva hade nån liknande lampa men det får gärna räcka med ett batteripack på skallen och inte två.

Tacksam för tips!

Jag använder Myo XP, vilken jag blivit väldigt nöjd med. Bästa mellantinget mellan kortdistansare och långdistansare jag stött på. Nackdelen med den är att den inte är kompatibel med Lithiumbatterier. Men det anges RXP vara. Kanon. Ska nog skaffa en sådan.

Raskesven

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips