ett telt for mig?

Jag tenker på at köpa ett tält.
Jag kommer primärt til at vandra ensam eller med en tjej, dog kompisturar kan ochså förekomma.
Två manna tälta känns som de mest naturliga valget.
Jag kommer at gjöra fjellvandringar över flera dagar, troligen mest på sommar, høstas, men jag kanskje kommer at gjöra övernattningar på vinteren, men troligen inte i så stor grad.
Jag har kållat mycket på helsport ringstind light:

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lavvu/telt/ringstind-light-2-2011-1072591

Men 90 cm känns lite lite för två personer? är det nån som har testet detta?
Hur funkar det med plats til packningen?

Så har jag ochså kommit över detta teltet på rea:

http://www.fjellsport.no/exped-sirius-ii-extreme-telt-terrakotta.html

Dette tälter er ju mycket större och väger mycket mer,.
Men de känns som at det nästan er för stort for ett två manna tält.
Detta tältet kan jag ju ochså nytta på vinteren om jag skulle vilja de.

Vad tycket ni? Skal jag välja ett 4 sesongs tält när jag är usäker på om jag komme gjöra vinter vandringar.
Priset er ju det samma, men jag måste ju bära rundt på över ett kilo extra på sommar vandringar.
 
Mitt råd är att du tar det större 2-manna tältet, en bredd på 130cm behövs enligt mitt tycke och smak när man är två stycken! Likadant om någon ska ut mitt i natten så behöver man inte klättra över varandra!
Ibland så blir man sittandes i tältet i ett X-antal timmar vid dåligt väder, skönt med lite utrymme då :)!

//A
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.