Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ett okänt djur som pratade utanför tältet
- Trådstartare Kilsbergarn
- Start datum
Klart 17 han pep iväg illa kvickt, då nån blåser i visselpipan som den värsta polis efter att han snubblat över nåt tältsnöre. Finnar har respekt för ordningsmakten!Ta mej tusan, det är finska! 👏🏻😄
Nu blir det ju ännu konstigare.
En finne med skrovlig röst kommer och puffar på tältet, besviken att jag har tältat på hans plats.
Och sen upplöses han i atomer när jag blåser i visselpipan. 🤔
Jag som trodde det bara var något ovanligt djur som passerat förbi. 🤥
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
En finne såklart. Ou ej= Oj, nej!
Var det Hillebergs prislapp som satt kvar kanske ?
Klart 17 han pep iväg illa kvickt, då nån blåser i visselpipan som den värsta polis efter att han snubblat över nåt tältsnöre. Finnar har respekt för ordningsmakten!
Nej, han upptäckte ju att du var för nära och tänkte ( på finska då naturligtvis), "perkele, sosiaalinen etäisyys, mitä parhaiten hyödynnän tästä tartuntasängystä"
Alla finnar vet ju att svenskar inte smittar i Sverige, men kommer dom över gränsen till Finland är dom livsfarliga!Nej, han upptäckte ju att du var för nära och tänkte ( på finska då naturligtvis), "perkele, sosiaalinen etäisyys, mitä parhaiten hyödynnän tästä tartuntasängystä"
Nu hörni har jag pratat med en expert! 😎
Åkte med båten till Kvikkjokk och sen fick jag en guidad vandringstur av båtföraren Björn. Då passade jag på att berätta om mitt tältbesök. Körde lite ”uo ej” med skrovlig röst. 😁 Han tyckte det lät som en ren, en vaja eller en ung ren. De brukar kunna låta lite skrovliga. Målbrottet kanske? 😂
Åkte med båten till Kvikkjokk och sen fick jag en guidad vandringstur av båtföraren Björn. Då passade jag på att berätta om mitt tältbesök. Körde lite ”uo ej” med skrovlig röst. 😁 Han tyckte det lät som en ren, en vaja eller en ung ren. De brukar kunna låta lite skrovliga. Målbrottet kanske? 😂
Näää tror fortfarande att det var STALO som var sur för du hade ställt tältet över hans stig där han brukar gå och pissa.Nu hörni har jag pratat med en expert! 😎
Ungefär där vi såg färska björnspår alltså.Nej tack o lov, är snart i Kvikkjokk! 😄
Tror att det var jag som stökade till då jag gick vilse på den platsen du tältade. När du blåste i visselblåsan var jag redan 100 meter bort. Men kan jag inte finska.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg