Ett bra köp?

Hej!
Jag har nyligen börjat med MTB och älskar det! Var igår och köpte en ny cykel (kan ju inte låna kompisens längre...) och nu skulle jag gärna vilja veta utav de som vet, om det var ett bra köp...
Det var en Nishiki Team -02, med Manitou Axel Elite framgaffel, Shimano LX fram, Shimano XT bak, trebottnad aluminiumfälg, och självklart aluminiumram. Jag gav 8000kr för den. Har jag gjort ett OK köp?

Tacksam för svar! mvh Åsa
 
Bra komponenter

Jag har själv köpt en Scott Elite Racing för 13.000 och den har samma komponenter som din fast med en Manitou Axel Comp (Elite låter värre :)) Jag är själv inte så hemma på MTB och är själv nybörjare så jag kan inte säga så mycket om Nishiki men jag tycker att 8000 verkar vara bra pris med tanke på vilka komonenter det sitter på.
 
bra köp

Det var ett klart bra pris på cyklen med dem komponenterna, gav 7000 för min Scott Tampico med Deore fram/bak och rst dämpare
 
ÅsaPetersson; sa:
Hej!
Jag har nyligen börjat med MTB och älskar det! Var igår och köpte en ny cykel (kan ju inte låna kompisens längre...) och nu skulle jag gärna vilja veta utav de som vet, om det var ett bra köp...
Det var en Nishiki Team -02, med Manitou Axel Elite framgaffel, Shimano LX fram, Shimano XT bak, trebottnad aluminiumfälg, och självklart aluminiumram. Jag gav 8000kr för den. Har jag gjort ett OK köp?

Tacksam för svar! mvh Åsa


Hej Åsa!
Du kan vara mycket nöjd med ditt köp! Har själv en Nishiki Team, visserligen med annan framgaffel (Rock Shox Jett) men i övrigt är det samma komponenter. Köpte min 1999-2000 nångång för ungefär samma pris å cykeln lär ju troligtvis inte blivit sämre i och med de senare årsmodellerna. Ha kul med din nya ögonsten, det har jag haft och har fortfarande med min!

/Filip
 
Det beror på...

Det kan vara ett bra köp och det kan vara ett skitköp. Det är inte rost man ska leta efter på en så pass ny cykel.
Det är drev, bromsar och skev ram man bör syna noga. Det är inte så lätt för en amatör att omdelebart upptäcka skador på dessa delar. Jag tror att du själv kan avgöra efter sommarens användning om det var ett bra köp eller inte.
 
Re: Det beror på...

ngk; sa:
Det är inte så lätt för en amatör att omdelebart upptäcka skador på dessa delar.

som sagt "inte så lätt för en amatör"... :) *retas lite med georg*

/filip

p.s. förlåt, inget illa menat, vill du ge igen så får du gärna göra det =)
 
Bra köp!

Dom är prisvärda. Team ramen är grymm, easton rör och så. Grattis Har själv cascade, som är modellen under, likadan ram, sämre komponenter. Fick den för 4800 :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.