Erfarenheter av Karrimor Sabre 60-100l

pauld; sa:
Är det tokigt att köpa en ryggsäck utan att testa den först?
Hej namne! Ja, jag skulle inte vilja rekommendera det. Oavsett hur många inställningsmöjligheter det finns så brukar det fattas just den som man behöver som bäst ;)

~Paul~

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har den, gillar den, fast den är stor och tung. går att ställa in bra. Är väl inte så fasligt dyr heller? Inte när jag köpte iaf, typ 2500 kr tror jag.

Jag gillar att den är stor, man får lätt plats med extragrejer som fotoutrustning osv. Men på kortare (eller snarare lättare turer) turer har jag en annan, mindre, lättare säck. Som alla stora, tunga säckar är den ju lite overkill för de flesta ändamål.. :)
[Ändrat av millimeter 2006-09-08 kl 12:20]

Jag har en Karrimor Independance 60-100 med samma bärsystem och tycker att det funkar väldigt bra. Kanon att bära tungt med. Testade en herrans massa ryggor innan jag valde denna. Utgick endast ifrån vad som kändes bekvämt på ryggen. Brydde mig inte om märken. Så mitt råd är absolut att testa ryggan innan du köper den.

Maua

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips