Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har sjælv en Norrøna Trollveggen Klatrejakke och bukse. Vet dock inte om dessa motsvarar klættermusens bifrost jackor...
Jag har i alla fall haft dessa i princip varje dag under mitt ett och halvt år på Svalbard, den sista gången var nu under senaste helgen nær de blev anvænda under 5 dagars fæltarbete hær på Svalbard, anvændandet var mycket osnællt mot klæderna, men inte en skråma. Tidigare har de anvænts till skidåkning och vandring i alla møjliga skiftande væder och temperaturer. Från snøstorm till sol, från +15 till -30. Jag kan bara sæga att jag ær otrolitg nøjd med hållbarhet och funktion. Jag har dock lyckats gøra sønder ett knæ efter att cyklat omkull och tagit emot fallet med vænster knæt och skrapat det mot asfalt. Men det kunde lætt lagas av Norrøna.
Alltså rekommenderas Norrøna! Kanske inte just Trollveggen passar dina aktiviteter, men spana in http://www.norrona.no og då kanske du hittar en annan modell som passar bættre...