Norröna SVALBARD ARKTIS COTTON ANO JACKET alternativ,

Som sagt, söker efter alternativ till Norröna Ano Jacka. Bomull, bra huva, lång, fyra fickor fram och utan vaddering. Helt omöjliga att få tag på begagnade också. Har långa armar så vissa andra märken funkar inte. Min blev stulen i våras och har inte lyckats få tag på bra alternativ.
 
Testa att googla efter kläder i Ventile. Bland annat finns Hilltrek i England som har många modeller helt i bomull.
Själv har jag har en Ventile jacka från finska Sasta, dock inte säker på att de har längre jackor i 100% bomull.
 
Klättermusen har/har haft flera liknande. Etaproof är likvärdigt med Ventile. Jag har både en gammal Norröna Anojacket och ett par olika Klättermusen. Föredrar Klättermusen.

Thure
 
Rimfaxe ser ju ut som det hade varit ett alternativ (om än dyrt sådant!) men verkar ha utgått. Ventile är en prisklass jag inte har utforskat men kanske ska google lite.
 
Hej Thure.

Vad det gäller saker som plusminusnoll kan påverka direkt, som sömnad och blixtlås osv kan jag bara varmt rekommendera dom.

Har en äldre variant av deras 3L membranjacka. Är ledigt uppe i över 1000 dagars användning och den är i princip som ny. Använder den till alla utomhusaktiviteter så fort som det blir höst och framåt.

Däremot har min fru visat att det går att slita ut en ventilejacka. Hon har en 10 år gammal sådan som hon använder jämt och nu börjar den visa tydliga tecken på slitage. Men då pratar vi iofs om minst 3000 dagars användning varav ett flertal vintertältturer, så det får väl ändå räknas som helt ok slitstyrka!

/ Stefan
 
Testa att googla efter kläder i Ventile. Bland annat finns Hilltrek i England som har många modeller helt i bomull.
Själv har jag har en Ventile jacka från finska Sasta, dock inte säker på att de har längre jackor i 100% bomull.

Jag har en Hilltrek Braemar som känns väldigt, väldigt bra. Ventilerar precis lagom mycket ...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
G-funk Norrøna Norröna Svalbard heavy duty pants Kläder 2
Glännman Lundhags Bielne pant eller Norröna Svalbard Cotton pants Kläder 1
PJE Norröna Svalbard heavy duty hybrid pants Kläder 0
Easthill Norröna Svalbard Flex1 Pants VS Houdini Motion Pants - Hurricane Kläder 3
pelka Norröna svalbard flex1 Pants Kläder 0
Fjällkjell Tråkigt Norröna Kläder 2
silly Norröna recon on Kläder 3
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
Lajjan Norröna M's Bitihorn DRI1 Jacket Kläder 4
7S Tåliga, stabila byxor som även är snabbtorkande och inte för varma?? Kläder 28
avslutad150402 Norröna Trollveggen vs. Lyngen dunjacka Kläder 3
G.S Varning för Kina-kopior av b.la Norröna Kläder 1
Luluck Dri3 - Nytt från Norröna? Kläder 2
Jonatan MJ Haglöfs riot jacket eller Norröna falketind XCR? Kläder 5
Danne81 Osäker på pris, Trollväggenbyxor från Norröna... Kläder 1
avslutad130206 Norröna Lofoten GTX Primaloft? Kläder 2
andreasramsby Fjällräven Fält eller Norröna Recon Kläder 4
Smilou Norröna W's Falketind Paclite® Kläder 0
Johan es Frågor kring Norröna Recon Kläder 0
Nautilus Norröna Lofoten XCR 06/07 Kläder 0
Filip_L Funderingar kring Norröna Lofoten Kläder 0
anton.w KM Froste vs. Norröna Trollveggen? Kläder 0
matte_upp Taiga Forest eller Norröna Kläder 10
henkape Arktis fjellnikkers från Norröna Kläder 0
bergh köpa norröna arch wall - var??? Kläder 0
Eichen Norröna Trollveggen - brallor Kläder 3
L-O NORRÖNA BYXOR? Kläder 5
jenlu Erf. av norröna Kläder 1
apport Norröna Kläder 2
Nyman Klättermusen va arcteryx vs norröna Kläder 3
mafr Norröna skalvante i mikrofiber ! Kläder 1
Norröna Microfiber och Gore-Tex? Kläder 3
sandor Norrøna Finnskogen hybrid vs Svalbard Flex1 Kläder 3
Crosstjeck Anorak: Fjällrävens Gutulia, Norrona Svalbard eller Bergans Nordmarka? Kläder 53
Zachie Klädsel från topp till tå - Svalbard Kläder 18
everest4ever svalbard expediton Kläder 12
jrosberg Meindl kängor på Svalbard? Kläder 5
7S Fjällräven Arktis Parka Dun Kläder 0
Urwaldjaeger TacGear eller Arktis-jacka Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.