Endagsvandring GBG

Hej.

Jag skulle vilja ha lite förslag på en endagsvandring i närheten av Göteborg. Tänkte ge mig ut med tjejen på Lördag.

Har gått vildmarksleden några gånger skulle vilja ha något annat förslag. Det behöver inte vara någon led. Dock någon lämplig färdväg.

Tack på förhand.
 
Vättlefjäll är fint. Finns flera bra sträckningar på Vättlefjällsleden, beroende på hur långt man vill gå.
Möjligt att gå en runda och komma tillbaka till samma plats utan att gå fram och tillbaka längs samma stig. Om man åker kollektivt kan man välja var man går på och av.

Skogarna norr om Jonsered är också fina. Tag med karta :). Bohusleden går igenom men ännu bättre om man drar sig norr om Aspen och mot Lerum.

Vandrade i Svartedalen i helgen. Tre dagar och mötte bara några få människor. Mycket vackert område. Karta är ett måste.

God tur
Roger
 
Vättlefjäll är fint. Finns flera bra sträckningar på Vättlefjällsleden, beroende på hur långt man vill gå.
Möjligt att gå en runda och komma tillbaka till samma plats utan att gå fram och tillbaka längs samma stig. Om man åker kollektivt kan man välja var man går på och av.

Skogarna norr om Jonsered är också fina. Tag med karta :). Bohusleden går igenom men ännu bättre om man drar sig norr om Aspen och mot Lerum.

Vandrade i Svartedalen i helgen. Tre dagar och mötte bara några få människor. Mycket vackert område. Karta är ett måste.

God tur
Roger

Aspen Lerum låter fint det skall jag kolla efter någon lämplig färdväg. Nära och bra för mig.

Tack så mycket.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.