Eftermontering av VKV's självräddningssystem

Hej,

Jag funderar på att eftermontera VKV's självräddningssystem (det tvärgående glasfiberröret) på min havskajak.

Är det någon annan som gjort detta och kan bidra med lite tips, instruktioner och kanske bilder?
Något speciellt man bör tänka på när man borrar hålet för genomföringen (typ av borr och dimension)? Hur undviker man att det spricker? Hur får man det helt tätt efteråt och vad tätar man med?

Tacksam för alla tips!

Mvh,
Janne

Jag har eftermonterat det genomgående röret på två icke-VKV kajaker. Eller för att vara tydligt, jag har låtit proffs på glasfiber eftermontera. Med min minimala kunskap om plastning kändes det tryggast att lämna bort det.

Jag skulle gissa att VKV kan göra det även på konkurrenters kajaker, men du kanske bor för långt bort från Västervik. Här i mina trakter finns ju Trapper och de monterar röret i sina kajaker om kunden önskar det - kan säkert också göra ett jobb på andra märken.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips