Dunjacka

Hej!

Jag ska köpa mig en dunjacka. Har kollat runt och läst om vad folk tycker osv.
Har fastnat för "Mountain Hardwear Absolute Zero Down Parka" Så det lutar väl åt den.

Verkar ha fått bra betyg och verkar allmänt omtyckt.

Någon som har erfarenhet av Mountain Hardwear`s dunjackor?

Funderar även på att beställa från USA. Men vill ju vara säker på att jackan kommer fram och att det inte blir något strul. Antar att man får betala tullavgifter också, men vet inte hur mkt den är på.

Tacksam för svar!

I min iver att få in annonsen så skrev jag fel namn på jackan;)
"Mountain Hardwear Sub Zero SL Down Parka" ska det vara..

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tull från usa åker man troligtvis på, den ligger på typ 7-8% tull och sen 25% moms på alltihop, inkl frakt och tull och då går dom på deklarerat värde (dvs det som man får tillbaks om paketet tappas bort).
Jag besätllde tält osv från Moontrail.com och dom är bra att ha att göra med, har ett bra bonussystem som man kan använda om man köper nått lite större, och dom var villiga att skriva ner värdet till hälften på paketet..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips