Dri3 - Nytt från Norröna?

Tjohej!

Nu är det så att jag inte hittat någon tråd om detta (utan alltför stor ansträngning får jag erkänna.) så jag kör på.

Jag undrar lite över dri3 membranet hos Norröna... Hur bra är det? Det är ju betydligt billigare än att köpa GoreTex, men hur är slitstyrkan?

Vattentätheten känns ju som att den borde vara likvärdig, men har någon andra åsikter?
Jag har inget med membranet själv, det är därför jag undrar, det är inte kul att ha ömtåliga kläder.

Agge out!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sammanfattningsvis menar de alltså att det har lite lägre vattentäthet och lite lägre slitstyrka än GT pro shell. (MIN uppfattning av den tråden)

Men det säger mig inte så mycket... Pro shell har jag aldrig upplevt nåt problem med vattengenomsläpp, inte heller på Paclite. Problemet är väl det att när tyget blir blött andas det inte, enligt mig.

Jag undrar om någon har erfarenhet av hur slitstyrkan är jämfört med exempelvis paclite?

Är det värt att köpa med samma användingsområde som ett proshellplagg?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips