Dri3 - Nytt från Norröna?

Tjohej!

Nu är det så att jag inte hittat någon tråd om detta (utan alltför stor ansträngning får jag erkänna.) så jag kör på.

Jag undrar lite över dri3 membranet hos Norröna... Hur bra är det? Det är ju betydligt billigare än att köpa GoreTex, men hur är slitstyrkan?

Vattentätheten känns ju som att den borde vara likvärdig, men har någon andra åsikter?
Jag har inget med membranet själv, det är därför jag undrar, det är inte kul att ha ömtåliga kläder.

Agge out!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Sammanfattningsvis menar de alltså att det har lite lägre vattentäthet och lite lägre slitstyrka än GT pro shell. (MIN uppfattning av den tråden)

Men det säger mig inte så mycket... Pro shell har jag aldrig upplevt nåt problem med vattengenomsläpp, inte heller på Paclite. Problemet är väl det att när tyget blir blött andas det inte, enligt mig.

Jag undrar om någon har erfarenhet av hur slitstyrkan är jämfört med exempelvis paclite?

Är det värt att köpa med samma användingsområde som ett proshellplagg?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips