Dörrkonstruktion i GT-tält (dagens i-landsproblem)

alven; sa:
..... men många tält (t ex Vaudes) saknar myggnät till innertältet. Frågan är om inte innertältsväven ofta ventilerar tillräckligt bra. (Jag syftade inte på att man skulle sova med innertältet helt öppet...)
Men då blir det väl tji utsikt vid myggläge i Vaudes tält, om inte väven är väldigt tunn?;-)

Raskesven

Raskesven; sa:
alven; sa:
..... men många tält (t ex Vaudes) saknar myggnät till innertältet. Frågan är om inte innertältsväven ofta ventilerar tillräckligt bra. (Jag syftade inte på att man skulle sova med innertältet helt öppet...)
Men då blir det väl tji utsikt vid myggläge i Vaudes tält, om inte väven är väldigt tunn?;-)

Jo, det är klart. Å andra sidan känns väven på deras nyaste lätta modeller ungefär lika robust som gladpack, så lite ser man nog genom den i alla fall ;-)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
alven; sa:
Jag har också alltid varit anhängare till detta resonemang, men många tält (t ex Vaudes) saknar myggnät till innertältet. Frågan är om inte innertältsväven ofta ventilerar tillräckligt bra. (Jag syftade inte på att man skulle sova med innertältet helt öppet...)

Nej,nej,nej inte trodde jag en sekund att du ville sova med öppet tält! :) Men mina erfarenheter säger mig att det finns många tillfällen när man vill ha den extra ventilationen som myggnätsdörren ger. När det blir varmt på sommaren så vill man åt all ventilation man kan få, och lite till...

/Jesper

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips