Diskhandduk till kroppen

Jag har hittat ett lätt och bra handduksalternativ för ryggsäckspackningen!
Vileda Diskhandduk!
Fungerar jättebra till kroppen!
Storleken är 40x60 cm, kostar ca 43 kr i välsorterad livsmedelsbutik, tunn och smidig, torkar fort. Vikt 30 gram.
Om både hår och kropp ska torkas (jag har ganska kort hår) behöver den kramas ur en gång, men den torkar fortfarande torrt efter det.
Förut har jag haft en Packtowel-kopia från Intersport (tror jag), och nån annan hushållstrasa i syntet, men den här diskhandduken tär det bästa jag haft hittills!

http://www.vileda.com/servlet/PB/menu/1012266/index.html

Hälsn BM

Ännu lättare är att lämna handuken hemma. Du stryker av dig vattnet med handen. Klär på dig och fortsätter verksamheten. Varm och torr på mindre än 10 minuter.
Wetexbiten som man har för att torka kondens mm kan givetvis dubbleras till även handduk, en 1/2 räcker länge, 12 g i speceributiken.
//J

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har hittat ett lätt och bra handduksalternativ för ryggsäckspackningen!
Vileda Diskhandduk!
Fungerar jättebra till kroppen!
Storleken är 40x60 cm, kostar ca 43 kr i välsorterad livsmedelsbutik, tunn och smidig, torkar fort. Vikt 30 gram.
Om både hår och kropp ska torkas (jag har ganska kort hår) behöver den kramas ur en gång, men den torkar fortfarande torrt efter det.
Förut har jag haft en Packtowel-kopia från Intersport (tror jag), och nån annan hushållstrasa i syntet, men den här diskhandduken tär det bästa jag haft hittills!

http://www.vileda.com/servlet/PB/menu/1012266/index.html

Hälsn BM

Jag är ingen expert på disktrasor (eller annat disk och städrelaterat heller) så jag vet inte om det är samma men jag använder en gul torktrasa/disktrasa som man brukar se säljas på marknader. Den sitter alltid instucken under en rem bakpå ryggan. Funkar perfekt. Jag tvättar den i 60 grader när jag kommer hem och då blir den som ny (nästan mjukare).

Mvh
Peter P.

Ännu lättare är att lämna handuken hemma. Du stryker av dig vattnet med handen. Klär på dig och fortsätter verksamheten. Varm och torr på mindre än 10 minuter.
Wetexbiten som man har för att torka kondens mm kan givetvis dubbleras till även handduk, en 1/2 räcker länge, 12 g i speceributiken.
//J

Omvänd logik....

Är det inte smuttare att ha en 'handduk' som dubblerar som kondenstork?

peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips