Dilemma - North Face VE-25 eller Marmot Limelight 3P?

Lyfter den här gamla tråden.

Hur upplever ni att man först sätter upp innertältet för att sedan sätta upp yttertältet, blir det inte problem vid kraftigt regn tex? Hur tycker ni annars tältet fungerar?

Senast ändrad:
Lyfter den här gamla tråden.

Hur upplever ni att man först sätter upp innertältet för att sedan sätta upp yttertältet, blir det inte problem vid kraftigt regn tex? Hur tycker ni annars tältet fungerar?

Jag har rest tältet i regn, dock inte kraftigt men det blåste ordentligt samtidigt. Eftersom vi cykelsemestrade så var det mesta redan blött (på utsidan) och alla ville in under tak så fort som möjligt så vilket vatten som kom från uppresningen och vilket vi själva släpade in kan jag inte avgöra. Men ett klädbyte och en wettextrasa senare så var alla torra och varma, både folk o tält.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har rest tältet i regn, dock inte kraftigt men det blåste ordentligt samtidigt. Eftersom vi cykelsemestrade så var det mesta redan blött (på utsidan) och alla ville in under tak så fort som möjligt så vilket vatten som kom från uppresningen och vilket vi själva släpade in kan jag inte avgöra. Men ett klädbyte och en wettextrasa senare så var alla torra och varma, både folk o tält.

Ok, låter bra. Tackar.

Jag var själv skeptisk till det på mitt gamla TNFve 25....
Men eftersom det är ganska tungt (4.5kg) så är det lätt att dela upp det när man bär...Går snabbt att slänga på yttertältet! Lyxigt stort för 2 och med grym takhöjd.Aldrig provat det med 3 personer men känns som om det blir för trångt...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips