Design av tält...samt detaljer...

Hej, jag håller på som mitt specialarbete att rita och designa ett tält tillsammans med en tälttillverkare här i Sverige. Har ännu inte kommit så långt utan håller mest på att skissar på vilken sorts modell det ska bli. Mitt mål är i alla fall att få sytt upp en prototyp, om det någonsin går så långt eller längre kan man bara hoppas på.

Som det ser ut nu så blir det ett tvåmanna kupoltält med lite nya roligheter.

Det jag undrar över är om alla som har åsikter på tält och dess detaljer samt på vad som bör förbättras med mera, skriv in här så kan vi se vad som blir gjort åt det hela. SKRIV OCH BERÄTTA OM ALLA FÖRBÄTTRINGAR NI GJORT ELLER TYCKER BEHÖVER GÖRAS...

Tack på förhand...
//Donga

Detaljer

Hej Daniel
Hur MÅNGA gånger har du inte snublat på dessa J...a stormlinor varför kan man inte färga 20-30 cm längst ner i självlysande så att de syns på natten.

Ha det
Jocke

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det ska jag tänka på...

Du är nog inte ensam att ha ramlat över dessa mysiga linor...jag har själv lagt någon vurpa ute på fjällheden.

The North Face har på sina senaste tält "reflexväv" fästerna på sina stormlinor, men inte i själv linorna...

/MVH Donga

Kombination

Varför inte tillverka ett tält som är en kombination av moskoselkåtan och ett kupoltält?! Ex. ett Hilleberg staika för fyra personer och dessutom en innertakhöjd på minst 120 cm. Det borde ju bli ett tält med ypperlig komfort och bra vindstabilitet.

MVH Urban.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips