Den mest krävande vandrings-leden/sträckan?

Jag undrar vad forumet anser var den fysiskt mest krävande vandrings-leden/sträckan i Svenska fjällvärlden? (Utan klättring).

Hopplöst att svara, vad är en "vandrings-led/sträcka"? Det finns säkert områden som är svåra att ta sig igenom, t ex att gå en vinterled på sommaren. Medan andra ju kan vara krävande för att de bara är väldigt långa.

Jo-jo-leden...

Jag undrar vad forumet anser var den fysiskt mest krävande vandrings-leden/sträckan i Svenska fjällvärlden? (Utan klättring).

Om man med "led" menar något som är utsatt på en karta som just vandringsled torde Jo-Jo leden vara ganska svårslagen i den svenska fjällvärlden.

/efan

Med vandrings-led/sträcka menar jag just det som någon var inne på, en led eller sträcka som är utmärkt, eller har varit utmärkt som vandringsled på kartan.
Jojo-leden är ju ett exempel på led som inte längre är markerad fullt ut på de senaste kartorna, men som var markerad tidigare.

Finns det inget annat än Jojo-leden?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips