Daglåda kajak

Hej, jag har en Prijon Kodiak, framdagluckan som du har framför dig, är ju i neopren, inte helt vattentät, då har jag sett att Prijon Grizzly har nu en formgjuten i hårdplast, som skall vara helt vattentät. Då är min tanke att jag skall montera en sådan i min Kodiak, dom finns att köpa från Kajaktiv och heter då Kajaksport Daglåda, behövs tydligen inga verktyg, utan den skruvas fast med en gängad ring och två stora o-ringar Daglådan finns i två utföranden Hög eller Låg. Är det någon som har erfarenhet av en sådan, kanske till och med monterat en sådan på sin Kodik kajak, tacksam för alla svar och tipps, bifogar en bild på den höga modellen av Daglådan.

Bilagor

• 2439D518-C66A-4A83-9896-AB82E115C378.jpeg
    2439D518-C66A-4A83-9896-AB82E115C378.jpeg
    2.8 MB · Visningar: 112
Jajjamensan!!

Bytte ut min värdelösa neoprenstrumpa på Seabird Scott mot just en sådan.
I mitt fall blev det lite "tjorvigt" då diametern på hålet efter neoprenstrumpan var 15mm för stort för att kunna montera daglådan från Kajaksport..
Men jag lämnade in min kajak hos Petruskajak i Tranås som fixade biffen åt mig.

Sedan när den väl var monterad så visar det sig att den släppte också in vatten.
Men generöst med TEC7 mellan däckyta och "skruvringen" löste läckageproblemet.

Men med mot bakgrund av ovanstående problem med håldiametern är mitt råd att plocka bort strumpan och mät nogsamt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jajjamensan!!

I mitt fall blev det lite "tjorvigt" då diametern på hålet efter neoprenstrumpan var 15mm för stort för att kunna montera daglådan från Kajaksport..

Sedan när den väl var monterad så visar det sig att den släppte också in vatten.

Men med mot bakgrund av ovanstående problem med håldiametern är mitt råd att plocka bort strumpan och mät nogsamt.
Tog du den som var hög eller låg ?

Jajjamensan!!

Vad gjorde Petruskajak med din kajak, så att den passade ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips