Cykla till Sydafrika - medresenärer?

Hej!

Jag är ny på forumet och ännu så länge en oerfaren långcyklist. Jag har rest runt en del i världen men har sedan en tid känt att det är något som saknats i mitt resande, nämligen den optimala friheten samt utmaningen.

Därför har jag tänkt mig att ta mig härifrån ner till Sydafrika på cykel med början i september. Jag planerar att åka genom Östeuropa till Istanbul, genom Syrien och Jordanien till Egypten och sedan söderut mot Sydafrika med fotbolls-VM i juni 2010 som slutmål. Även om jag hoppas kunna cykla hela vägen så kommer jag inte ha någon prestige i det, utan kommer slänga på cykeln på tåg eller buss om tiden är knapp, orken tar tillfälligt slut etc.

Är det någon som har liknande planer får ni gärna kontakta mig då det skulle vara kul att dela den här upplevelsen med någon, även om det bara skulle gälla en del av resan!

Mvh Mathias

Kommer att cykla fran Egypten ner till Sydafrika med start December eller Januari, dock inte ensam. Vi kan ju alltid halla kontakten med varandra med tips om olika resvagar osv och vem vet, kanske mots pa vagen ner.

Mvh Daniel

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Cykling höst 09

Tjenare Mathias
Jag hade tänkt att till hösten (september) ge mig ut på en lite cykelresa. Min plan är att cykla genom europa (sverige-danmark-tyskland-tjeckien-österrike-rumänien-ungern-bulgarien-grekland) för att senare ta ett flyg till australien. vore grymt kul med sällskap. hör av dig om du är intresserad.
MVH edvin
070-468 67 93
edvin_kimsjo1@hotmail.com

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips