Cykla i Norge

Hej.

Jag tänkte ta mig upp till Narvik och cykla ner till Malmö genom Norge. Är det en fin sträcka? Någon som har varit där eller gjort samma resa?

Kust eller E6?

Ställ dog denna frågan först, kustvägen är den som du kommer att få mest upplevelser och friluftskänsla medan E6:an i stora drag går genom fjäll och dalgångar i mellan Norge och ned.
Sedan tycker jag att du ska sikta på Bergen och sedan ta färga ut till Lofoten och cykla inn genom Senja och slutligen hamnar du i Narvik, en underbar stad.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips