Cykelbyxor eller inte?

Cykelbrallor är väl ganska självklart om du skall hoja långt? Personligen tycker jag det ser ganska fånigt ut så jag har ett par vanliga shorts ovanpå.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har cyklat med cykelbyxor (och oftast något annat tunnt ovanpå) tidigare, men det här gången kör jag med tunna tajta halvlånga kalsonger plus tunna byxor eller shorts. Kan inte påstå att jag saknar cykelbyxorna. Jag gillar dock att ha färre plagg i packningen.

Jag är i tropiskt klimat nu (Malaysia/Indonesien) och cyklar normalt 60-180 km per dag men sällan många dagar i streck.

Fertiliteten

Tror inte att det är någon fara för spermierna.
Jens Voigt är fem barns pappa och Armstron har fyra telningar. De gossarna sitter en hel del i sadeln :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips