Cykelatlas

Jag tänkte cykla lite i Sverige.
Därför undrar jag om det finns någon bra heltäckande atlas över vårt land?
Så man kan se vilka vägar man lämpligen bör cykla på.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
köp och släng...

köp kartor utmed vägen, typ 1:200 000 eller finare, och släng dem i en brevlåda när du får för många. glöm ej stoppa i kuvert och adressera till dig själv.
lite dyrt i längden, men funkade på min tur i våras på tre veckor.
/j - nyss hemkommen från turen i skottland, england, danmark och sverige.

Min cykelatlas

Jag använder en bilatlas köpt på Statoil för ett par tre år sedan. Kartorna är desamma som i KAK:s bilatlas och har en tillräcklig skala för att finna alla vägar på det allmänna vägnätet.

Atlasen som var med spiralrygg monterades isär efterköpet och varje kartsida förvaras i en försluten plastficka i en vanlig ringpärm.

Inför en långfärd så tar jag med mig de sidor som kommer att behövas för färden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips