crashpadsfrågor

verkar inte vara jättemkt aktivitet på det här forat

efter att ha haft en fantastisk framgång med konstruerandet av min crashpad så leker jag med tanken på att låta mina klätterbröder och systrar i resten av landet att landa lika skönt som jag...

innan jag investerar i industrisymaskiner, hightechcordura från NASA mm tänkte jag försöka få mig en uppfattning om:
-finns det nån efterfrågan på paddor som kostar runt en tusenlapp?
-om inte-hur mkt får den kosta?

jaja- jag förstår att det är svårt att svara utan att ha sett ett ex men ni får försöka föreställa er hur den kan se ut

just nu ser det ut som om de kommer vara:
-ca 110*140cm stora
-vikbar
-utrustade m axelrem alt. ryggsäcksremmar
-vara ngt tyngre än "vanliga" paddor

givetvis kommer det finnas stora möjligheter till allehanda customfunctions.

alla kommentarer mottages med tacksamhet. vill ni maila mig privat går det bra på
erikhultman@hotmail punkt com
 
crachpads..

jag har oxå funderat på att göra eget crashpad. Har några idéer, men har aldrig kommit till skott.

Men jag tror att tyget som man bör ha är tjock inpregnerad canvas och sedan tror jag att man inte behöver sy igen allt utan ha karborrar så att man kan ta ut skummgummit om det skulle bli blött eller om man vill ta och tvätta någon gång. Mycket troende och få konkreta saker men det hjälper kanske.

Jag tänker , när jag väl kommer till skott, göra min crachpad som en ryggsäck. Så att jag kan bära min utrustning i den. Vad tror du?
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.