Casios GPS-klocka

Är det någon som hunnit köpa Casios GPS-klocka? Jag såg en artikel i På Torget där reportern hade köpt den i Tyskland och sparat 700-800 kr jämfört med att köpa den i Stockholm.

Jag gissar att den endast har WGS84 vilket bör begränsa användbarheten betydligt än om den hade haft RT90.

Någon?

//Johan

Guest

Gäst
Hej!
Sitter precis med en postorderkatalog från Tyskland
utgiven av företaget Globetrotter. Casios GPS-klocka finns med här och kostar 899.90 DM (1 DM = ca 4,50 kr).
Beställ katalogen! Jag antar att den är gratis och i den finns det hur mycket grejer som helst (tyskarna är ju ett av de
prylgalnaste släkterna som finns...) för klättring, cykling,
skidåkning, camping etc. Dessutom håller de priser som ibland är "skrämmande" låga.
Ett exempel: På naturkompaniet i Göteborg kostar Ajungilaqs tjockare innerpåse "Beito" 699 kr och i Globetrotters katalog kostar den 79.90 DM!!! Det är ca 50% billigare!
En fördel med att beställa från Globetrotter är dessutom att de levererar prylarna direkt hem till dörren med budbil för 10
DM extra kostnad.
Här hittar du Globetrotter:
http://www.globetrotter.de

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips