• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Campingvänner runt Stockholm.

Hej.

Jag är en medelålders kille som söker andra som liksom jag själv tycker att det är riktigt, riktigt tråkigt att alltid behöva fricampa själv. Jag har sedan några år tillbaka snöat in på året runt hammock-camping. Jag antar att jag inte är ensam om att ha fått upp ögonen för denna förträffliga hängmatta. Men som sagt! Ledsnat på att alltid göra det själv, vilket resulterar i att jag inte kommer ut i den utsträckning jag önskar

Jag har förvisso många fiskevänner. En grupp gubbar som är lika fisketokiga som jag själv. Vi åker på flugfiskeresor runt om i Sverige. Oftast åker vi till Hälsingland eller Jämtland och inte att förglömma - vårens havsöringsfiske till Gotland. Men med dem så blir det tyvärr bara stugboende. Så gillar du flugfiske och är rumsren så givetvis finns det plats att även följa med på dessa resor, om vi klickar och viljan finns.

Men det jag söker främst är någon/några som gillar bushcraft och i synnerhet med hängmatta och som bor företrädesvis någonstans i Stockholmsområdet. Det för att det blir enklare att sticka iväg på kortare turer och få mer tid i skogen. Finns intresse kan man åka upp till Norrland några dagar med sitt flugspö och sin hammock, tält, tarp eller vad man nu föredrar. Men absolut inget krav på flugfiskeintresset.

Målet är som sagt att ta sig ut, få göra sin grej, umgås och fnula med sina prylar. En natt, två nätter eller en vecka. Det har mindre betydelse. Jag jobbar nätter och har lediga veckor lite nu och då. Det som för mig betyder något är möjligheten att få göra det med andra och att vi klickar och kan ha intressanta samtal.

Skriv ett par rader så kan vi när nyårsraketerna har landat och granen åkt ut, åka iväg en natt exempelvis ned till skogarna runt Sorunda för lite lägerliv. Vi hörs.

Vh. Lennart

lennart(att)mcgallon.se
 
Hej.

Jag är en medelålders kille som söker andra som liksom jag själv tycker att det är riktigt, riktigt tråkigt att alltid behöva fricampa själv. Jag har sedan några år tillbaka snöat in på året runt hammock-camping. Jag antar att jag inte är ensam om att ha fått upp ögonen för denna förträffliga hängmatta. Men som sagt! Ledsnat på att alltid göra det själv, vilket resulterar i att jag inte kommer ut i den utsträckning jag önskar

Jag har förvisso många fiskevänner. En grupp gubbar som är lika fisketokiga som jag själv. Vi åker på flugfiskeresor runt om i Sverige. Oftast åker vi till Hälsingland eller Jämtland och inte att förglömma - vårens havsöringsfiske till Gotland. Men med dem så blir det tyvärr bara stugboende. Så gillar du flugfiske och är rumsren så givetvis finns det plats att även följa med på dessa resor, om vi klickar och viljan finns.

Men det jag söker främst är någon/några som gillar bushcraft och i synnerhet med hängmatta och som bor företrädesvis någonstans i Stockholmsområdet. Det för att det blir enklare att sticka iväg på kortare turer och få mer tid i skogen. Finns intresse kan man åka upp till Norrland några dagar med sitt flugspö och sin hammock, tält, tarp eller vad man nu föredrar. Men absolut inget krav på flugfiskeintresset.

Målet är som sagt att ta sig ut, få göra sin grej, umgås och fnula med sina prylar. En natt, två nätter eller en vecka. Det har mindre betydelse. Jag jobbar nätter och har lediga veckor lite nu och då. Det som för mig betyder något är möjligheten att få göra det med andra och att vi klickar och kan ha intressanta samtal.

Skriv ett par rader så kan vi när nyårsraketerna har landat och granen åkt ut, åka iväg en natt exempelvis ned till skogarna runt Sorunda för lite lägerliv. Vi hörs.

Vh. Lennart

lennart(att)mcgallon.se

Hej Lennart,

Mejlade dig för några dagar sedan, oklart om du fick mitt meddelande. Är iallafall likasinnad intressemässigt så hoppas vi hörs.

Mvh Pontus
 
Organiserad gruppcampning faller utanför allemansteglern och kräver markägarens tillsånd. En som frågat många gånger och fått nej en enda gång.

go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
FruNalleman Familjer runt Göteborg/Västra Götaland i vår? Träffar 0
annamartinsson Frilfuftsintresserade 20-30 runt Kiruna Träffar 0
Christian1 Vandring: Nordsjön runt 5/7 (Mölnlycke) häng med:-) Träffar 6
Mangee vandring runt Stockholm Träffar 7
biber Vandrarpolare runt Linköpingstrakten Träffar 0
jojje_83 Frilufskompis runt Vilhelmina??? Träffar 0
personnvik Friluftsumgänge runt Uppsala Träffar 1
stespa Vandringar runt Göteborg i vår/sommar Träffar 36
flyer någon äventyrlig ung människa runt göteborg? Träffar 0
kaktusen89 MSN runt 18 år? Träffar 0
kaktusen89 Tränings/äventyrs kompis runt 18 år sökes i stockholm Träffar 21
Jennisan_82 Aktivitets kompis runt Göteborg-Kungsbacka? Träffar 17
avslutad121105 Norra Sverige runt nyår!! Träffar 10
Michel.B Ny mailinglista för friluftsintresserade runt Göteborg Träffar 2
Bivack Friluftsliv runt Göteborg Träffar 21
Claesvattman Vandringsvän/vänner sökes stockholm Träffar 0
Joakim Ambrosson Outdoor-femkamp, Gåseborg, Stockholm Träffar 0
andflygh Facebook-grupp för träffar i Stockholm Träffar 0
Fredszky Nya vänner i Stockholm? Träffar 0
Ann-Cathrine Vänner i Stockholm Träffar 1
Liliann Friluftsfamilj i Stockholm Träffar 0
pedalrosa Cykelkompisar nära Järfälla-Stockholm Träffar 0
Bengan_ Nya vänner i Stockholm Träffar 5
Ann-Cathrine Nya vänner att umgås med i Stockholm Träffar 0
rispalt Frysövning 19/1 Gåseborg, Järfälla/Stockholm/upplandsledem Träffar 2
enkidugan Vandrings vänner i Stockholm Träffar 1
Mahija Söker nya vänner i Stockholm Träffar 18
jonsomvet Vänner med jakt intresse sökes i Stockholm Träffar 2
Kristin123 Vänner i Stockholm med omnejd sökes Träffar 5
Joakim Ambrosson Facebookgrupp - Stockholm Träffar 0
aventyrare69 Cykel och Friluftsvänner Norrort - Stockholm Träffar 0
sodan Outdoortjej i Stockholm Träffar 7
madir Löparkompisar i Uppsala och Stockholm sökes! Träffar 1
apfaktor Midsommar i Stockholm Träffar 0
AmandaSundin Friluftsfolk i Stockholm Träffar 2
Loppelisa Nybörjarskridskor i Stockholm Träffar 2
afmorskie04 stockholm outdoors! Träffar 1
apfaktor Krogen mot skogen eller sjön i stockholm??? Träffar 17
apfaktor Geocachingkomips i stockholm. Träffar 0
ulraxe Höstvandring i Stockholm Träffar 17
Johannan Nya vänner i Stockholm? Träffar 2
andersmossing Segling sökes - Stockholm Träffar 0
VeronikaL Friluft i Stockholm Träffar 3
Löpare Löparkompis/-ar Söder Stockholm Träffar 4
mikeivasastan Vandra i Stockholm.. Träffar 6
stinaL Promenadsällskap i stockholm Träffar 2
dansjenny Träningskompis i Stockholm/Lidingö? Träffar 1
colleen Cykla i/omkring Stockholm? (amatörnivå) Träffar 2
Joakim Ambrosson Stockholm - multisport, paddling, vandring, cykling mm Träffar 2
Ollebolle Pappaledig i Stockholm Träffar 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.