Camping i Italien

Hej!
Är det någon som vet var camingplatserna i Italien ligger i prisnivå? Brukar de ta betalt per person plus tältplats och kostar det extra för cykel (ett ofog som borde stoppas för övrigt). Skulle vara tacksam om någon hittat en hemsida där campingplatserna listas och där priserna ingår. På många webplatser skrivs inte priserna ut!
/Magnus
 
Jag har tältat mkt i Europa de senaste åren och just Italien är det dyraste landet att campa i, ca. tre gånger dyrare än Schweiz tex...Dessutom är de Campingplatser med bra eller ok avstånd till närmsta intresseort, fullsatta (complet) från mitten på Juli...

I de tysktalande länderna tar man betalt per person, tält, bil osv. I Italien delvis så också, men vi betalade lika mkt för ett 3 mans tält som grannen betalade för en mega husvagn...kändes orättvist. Eltillägg är det alltid. 350:- kostade det i Lido di Jesolo vilket känns mkt för 2 pers, litet tält och bil.
Dessutom har de säkert fuskhöjt i hela Europa nu när Euron gjort sitt intåg. I Schweiz kostar det ca. 120:- för samma grej.

Kör till norra Kroatien el. norra Spanien så får du mer för pengarna. Glömde jag säga att det kostar 80 skr per person och dag att bada i Italien? Visst, det finns en 50 kvm allmän strand i varje by men där är det trångt och skitigt!

Lycka till.
 
Dyrt :(

Fast det är lika bra att campingarna är fullsatta så att jag inte kommer in. Då kan jag sova under bar himmel på undanskymda ställen med gott samvete! Antar att de inte vet vad allemannsrätt är för något men cyklar man i bergen med långt till närmaste camping så måste man ju vildcampa, man har ju inget annat val. Jag gjorde så när jag cyklade genom Spaniens inland och jag kommer att göra så i år också om jag blir tvungen. Dessutom kan man fråga lokalbefolkningen och fråga om det är OK för dem om man campar på deras marker, det har fungerat för mig i många länder...
/M
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.