Nord italien

Hej! Jag och min syster flyger till Bergamo, Italien i juli. Tanken var att ta oss fram med cykel, samt vandra osv. Vi letar nu efter ställen att hyra cyklar på ifall nån har några tips. Vi funderar för tillfället att åka tåg från bergamo till norra delen av gardasjön där vi hoppas kunna få tag på cyklar. Där finns endel vandring bl.a då man tar linbanan uppi Malcesine. Vi har hittat endel trekker för endagsturer med mountainbike också omkring Garda. Vi vill också gärna cykla till Verona. Frågan är väl om det bästa är att åka tåg/buss runt och sen göra dagsturer med cykel/vandring men helst vill vi ju cykla överallt. Vi hittar endast cykel för en dag eller paketresor vilket vi inte är intresserade av.
Uppskattar om nån kanske kunde ge oss två förvirrade människor lite hjälp.
MVH Malin
 
Jag kan tyvärr inte ge dig något svar om cykeluthyrning, men vill kolla med dig om vandring omkring Gardasjön. Det låter som att du har hittat några bra turer, eller?
Vi flyger till Bergamo om en dryg vecka och har blivit rekommendera Cortina d'Ampezzo, men jag letar efter ett närmare ställe för 4-5 dagars vandring mellan stugor.
Vore kanonschysst om du kunde skriva in några länkar, eller tips!

/Jörgen
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.