Bygga om ryggås till tarp

Tog fram yttertältet till mitt gamla ryggåstält idag och tittade på hur det kan bli en tarp.
Väger ca 950gr som det är.
Jag tänker klippa bort två av sidobitarna och behålla två som lite extra skydd och stadga.
Bifogade bilder visar hur jag tänkt. Obs att sidostyckena bara är upprullade nu.
Kom med ideer och förslag innan saxen åker fram. Target weight är 600gr.
Stavarna kommer att vara med iallafall likaså markpinnarna.
Tarpen ska oxå dubblera som skydd under tältgolvet.

Bilagor

• sized_RIMG0052.JPG
    sized_RIMG0052.JPG
    247.9 KB · Visningar: 590
  • sized_RIMG0053.JPG
    sized_RIMG0053.JPG
    229.9 KB · Visningar: 512
  • sized_RIMG0054.JPG
    sized_RIMG0054.JPG
    233.3 KB · Visningar: 378
  • sized_RIMG0055.JPG
    sized_RIMG0055.JPG
    244.4 KB · Visningar: 415
  • sized_RIMG0056.JPG
    sized_RIMG0056.JPG
    246.4 KB · Visningar: 465
Fram med saxen bara!

Inte mycket att fundera på, vill du inte ha kvar möjligheten att dra igen sidorna så är det väl bara att klippa bort det du tycker är överflödigt.

Vi hade med ett ryggås som tänkt regnskydd till Keb ifjol, som komplement till tunneltälten. Istället fick vi ha det som solskydd vilket var guld värt=D

3308137245_cdf0998591.jpg

Detta Fjällräven väger 1100gram vilket gör att jag inte idats klippa sönder det - även om man tar bort delar så blir det likväl tungt:(

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips