bult?

Hyggligt färsk på det här med klättring, tillbringat ett år i södra Frankrike och här kan man ju inte undgå bli influerad och inspirerad av all klättring som finns här runtomkring! Grön som jag inom detta gebitet undrar jag då mer exakt vad som menas med "bultad" led? Är det helt enkelt de leder där det finns sen tidigare insatta fästpunkter, mer eller mindre regelbundet utsatta, för att säkra dig själv (de typ av klättring jag uteslutande gjort här i Frankrike) mha av dina medhavda karbiner?

Uräskta en "yngling" men den som inte frågar skall ej heller finna!
:)
Jonas

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips