Budget-macro

Re: EOS 5

sir PB; sa:
...Om du köper en beg kamera så rek. EOS 5 den klara ljusmätning både utan optik och med optiker som jag bygt om, och är inte så dyr...

Mallo! Nu råkar det sig inte bättre än att jag sneglade på ett beg. EOS 5 hus förra veckan... Hör av dig så¨kan jag köpa ut det åt dig. "Billigt" är ett beskrivande ord...
//Joakim
 
Re: Re: EOS 5

joakimr; sa:
sir PB; sa:
...Om du köper en beg kamera så rek. EOS 5 den klara ljusmätning både utan optik och med optiker som jag bygt om, och är inte så dyr...

Mallo! Nu råkar det sig inte bättre än att jag sneglade på ett beg. EOS 5 hus förra veckan... Hör av dig så¨kan jag köpa ut det åt dig. "Billigt" är ett beskrivande ord...
//Joakim

Hej
Jag tänker inte sälja mina kamror och jag har inga planer på att köpa fler eos 5:eek:r... Två räcker.

/PB
 
Kamera affär...

Jag tänker inte heller sälja eller köpa nån Eos 5:a. Men om Mallo (som gillar Canon) vore intresserad hade jag kunnat spana efter en begagnad. Utbudet där jag bor är lite bättre än dit Mallo flyttat...
//Joakim
 
Mellanringar

Riktig bra macro får du med mellanringar, de kostar lite mer men är heltklart värt det. Här spelar det ingen roll vilket märke du väljer, kenkos är väldigt billiga, kolla in på http://www.photax.se och kolla där, de ha de billigaste piratkopiorna! Jag skulle kunna tänka mig att du behöver en 20 eller 24 mm mellanring!

// bd
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mirazo 50 eller 105 macro Fototeknik 16
johanbrask Macro objektiv Fototeknik 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.