Brunton solceller - någon som sett/provat?

I baslägret på Aconcagua i december träffade jag på ett gäng som hade med sig några såna här ihoprullningsbara och enligt uppgift vattentäta solcellspaneler.

SolarRoll.jpg

http://www.brunton.com/product.php?id=256

Någon som har erfarenhet av dem? Finns de att få tag på i Sverige? De är visserligen svindyra även på företagets hemsida men om de håller vad de lovar lär man ju aldrig behöva någon annan typ av solcell. Kan ju användas i alla sammanhang; på kajaken eller ryggsäcken och blir ju inte särskilt otympligt att bära på.
[Ändrat av scuda 2006-06-05 kl 17:10]

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Brunton solar

Många år har gått sedan tråden startade...

Har ikväll surfat galet för att hitta en lagom solpanel till min lilla campingbåt. 50W är lagom har jag räknat ut och jag kan inte ha fast montage. Hittar inget riktigt roligt, men så.... av en slump. En grym solpanel som verkar bli användbar till annat än båtveckan. Mkt inressant Men var hittar man den i Sverige/Europa och vem vill bidra med en peng...

BRUNTON SOLAR 62
http://www.ascscientific.com/solar.html

som billigast 800 ... dollar vad jag hittat. Men jag hittar inget alternativ i den här klassen. Ngn som har erfarenhet av denna eller ev. alternativ?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips