Brukar ni paddla i pjuck?

Av inläggen om sandaler att döma, så verkar det som att många har pjuck på sej även när dom paddlar.

Jag hade själv sandaler på mej i början. Men jag tyckte det blev klumpigt. Jag provade sedan med såna där gammaldags gympadojjor. Ni vet, blått tyg och en tunn gummisula med vit sarg. Jag ersatte snörningen med en bit gummicord, för att de skulle vara lättare att ta av och på.

Numera paddlar jag utan pjuck. Eftersom jag har liggunderlag på durken (dubbelt lager under främre delen) så skonas hälarna.

Strmbrg,

Jag föredrar definitivt att paddla barfota... det funkar mycket bättre i min kajak med längsgående styrpinne, blir för okänsligt med skor på fötterna. På vårarna blir det ett par tjocka sockor.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har på mig på fötterna

Jag använder antingen ett par gamla gympadojor eller sandaler eftersom jag tycker det känns skönt att ha något på fötterna.

Joakim

Sandaler...

... är mycket sköna att ha både vid paddling (hälarna ligger inte mot botten) och när man kliver ur på stenar, trasiga flaskor eller vanligt grönt guck. Minskar halkrisken på nämnda guck också.

/Roland

Paddlar barfota på sommaren och med strumpor när det är kallare. Tar av/på tevasandalerna det första jag gör när jag kliver i/ur kajaken. HAr oxå liggunderlsgasbitar ünder hälarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips