Bron över kukkejåkka!

Hej!
Snart är vandringstiden här igen, men när årets vandring börjar ta form i huvudet minns jag förra årets debatt om bron över Kukkejåkka vid Niento. Förra året meddelade polisen i Jokkmokk att den bara skulle stå kvar den sommaren (2003). Hur blir det i år 2004? Någon som vet?! Byggs det en ny, repareras..?

Det är ju lite snopet om man har räknat med en bro på denna ganska strategiska plats!

/Anna
 
Ring Polisen

Hej
Enklast är att ringa direkt till polisen i Jokkmokk. Dom brukar vara mycket tillmötesgående.
Roger F
 
Bron är kvar.

gloten; sa:
Hej!
Snart är vandringstiden här igen, men när årets vandring börjar ta form i huvudet minns jag förra årets debatt om bron över Kukkejåkka vid Niento. Förra året meddelade polisen i Jokkmokk att den bara skulle stå kvar den sommaren (2003). Hur blir det i år 2004? Någon som vet?! Byggs det en ny, repareras..?

Det är ju lite snopet om man har räknat med en bro på denna ganska strategiska plats!

/Anna

Hej, jag vet inte om det fortfarande undras över detta, men jag fick idag ett samtal från länsstyrelsen i Norrbotten som bekräftar att bron finns där i sommar och i bra skick.
Har någon annan samma info så vore det ju bra att få det bekräftat, man kan ju aldrig vara för säker.
/KJ
 
Bron finns kvar

Hej.
bron över Kukkesjokken finns kvar, skall repas och blir nog därför kvar ett antal år.
Är i hyffsat skick men behöver visst underhåll.
Bron uppe vid Alkajaure (mielätno) är dock bara en ruin, (skandal). samebyn har lovat fixa den men det ser inte ut som att det blir denna sommar.
Flög i fjällen den 18 juli och märkte då av att våren är sen där uppe.......
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.