Bredaste rymligaste vinterstöveln?

Då kom de tillslut. Ett par Luddan Grizzly som är specialsydda för mina fötter. Det måste jag säga, att det är en fröjd att för en gångs skull i livet faktiskt ha på sig ett par stövlar/kängor som faktiskt passar. De är rymliga, och jag får lätt i raggstrumpor och Helly Hansenstrumpor. De är dessutom fantastiskt sköna.

Detta är gjort med kängan:
Extra rörelsevidd för vrist o fot. Sulan är ca 1 1/2 cm bredare ifrån pådrag och framåt. Själva skon är vidare i skaftet och hela skon är ca 3 cm vidare över ballmåttet.

Rekommenderas!

Bilagor

• IMG_1350.jpg
    IMG_1350.jpg
    84.6 KB · Visningar: 616
  • IMG_1354.jpg
    IMG_1354.jpg
    74.9 KB · Visningar: 638

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack! Idag kom ännu en leverans från lokalproducerande småföretag. En tunn filtladda (ungefär som en raggstrumpa) från Stålnackepadden i Gällivare! Passade både min fot och i luddan som en smäck.

P3030220_1.JPG

Jag avviker något från inläggen här men inte alltför mycket. Som Skåning i Norrland investerade jag i ett par Kamik Greenbay 4 och upplevde de i början som lite klumpiga men ska jag ut och pulsa i snön idag med eller utan snöskor har jag lärt mig av erfarenhet från andra skotyper att de helt enkelt är skitbra! Tål väta och alltid dundervarma.😄

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    28.6 KB · Visningar: 402

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips