Bra underlag/mark för pemanent tält?

Något som vi brukar uppskatta när vi tältar lite längre i campingtältet, är att ha med mattor som underlag inne i tältet. Det gör stor skillnad för komforten. (Även om det ju inte har med markberedning att göra, men ändå...)

Jag kan tänka mig det! Nu när tältet skall stå länge så kommer vi lägga lite möda på inredningen :) Det blir kamin, riktiga skummadrasser och kanske ett 12V solcellssytem.

Det blev en avjämning av marken med jord och sand och en presseing under.

Bilagor

• IMG_4536.jpg
    IMG_4536.jpg
    85.8 KB · Visningar: 619
  • IMG_4519.jpg
    IMG_4519.jpg
    40.8 KB · Visningar: 450
Gud vad mysigt! Min 7-årige son fick syn på bilden och nu har han tjatat sedan dess, "maaammaaa, jag vill också BO i tält, inte bara sova där ibland!"

Tack ska ni ha! Kommer att komplettera med ett innertält som tar upp sovrumsdelen. Tror det kan bli mysigt och så blir det lättare att hålla rent hoppas jag :)

Aktuellt

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?

Nytt avsnitt: vad kan friluftslivet lära av idrotten?
Kan naturområden gynnas genom att talas om likt idrottsanläggningar? Det och mycket mer diskuteras i det senaste avsnittet av Outdoor & Friluftsliv!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Najs! Där skulle man gärna bo ett tag. Komplettera gärna med en gammaldags häxkvast (finns bl.a på Biltema, åtminstone varianten med skaft). De är perfekta sopar när det gäller att sopa undan småfnas som grässtrån och annat som gärna följer med in i ett tält. Smidigare och mer följsamma än piassavakvastar och sådana enhandsopar som säljs tillsammans med sopskyffel.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.