• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Bra paddling vatten runt borlänge.

Är en 31års småbarn far som söker bra paddling turer runt borlänge. Givetvis finns runn men om man vill utvidga sina paddlings vatten. Med tanke på livssituationen så är det kvälls turer och dagsturer som gäller. Så avstånden får inte bli för långa. Det är ju perfekt nu när vintern börjar komma och planera nästa års paddlingsturer. Söker även folk i samma situation att dela tankar med för förr eller senare vill man ju ta med småttingarna.

// Mvh Magnus
Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Borlänge

Hej,
jag är också en småbarnsfar som brukar paddla kajak kring Borlänge. Mitt favoritvatten är Ulvsjön, jag brukar svänga vänster vid Skenshyttan och sedan parkera precis vid sjön efter ca 1 km. Då kan man paddla både i stora och lilla Ulvsjöarna. Har skaffat en tvåmanskajak nu så jag kan ta med mig något av barnen på turerna till våren.

tack för tipsen.

Hak2 hur gamla barn har du? har tänkt precis samma sak men sonen är bara 2 år till sommaren så funderingarna ligger på en canadensare om nått år.

tack för tipsen.

Hak2 hur gamla barn har du? har tänkt precis samma sak men sonen är bara 2 år till sommaren så funderingarna ligger på en canadensare om nått år.

Varför vänta? Det går alldeles utmärkt att paddla kanadensare med nyfödda barn. Bara man väljer rätt vatten och väder. Den som paddlar fram får vara lite barnvakt och bakpaddlaren primus motor. Sen när barnet sover kan båda paddla. Till sommaren när ditt barn är runt tre år och förstår att sitta still är det inga problem. Stilla åar och kanaler utan för många lyft är bäst med små barn.

Själv är jag mera Falunbaserad så Runn norra och Amungen-Runn-leden är mina närmaste vatten. Tyskö-Prästö samt Lövön är mina favoriter i södra Runn.

Anders V

villut.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips