• Vi har ju bytt forum och det finns säkert en del att förbättra. Har du problem? Titta först i forumet Felrapporter om felet redan är känt. Om inte så kan du starta en ny tråd där. Har du förslag på förbättringar eller andra synpunkter så passar ett inlägg i Funktionsförslag bättre.

Bokmärken

Jag skulle vilja ha möjlighet att redigera min Bokmärkessida. Som det är nu hamnar mina olika kategorier i den ordning jag skapar dem och bokmärkena under respektive kategori likaså.
Jag skulle vilja ha möjlighet att flytta om såväl bokmärken som kategorier.
Jag har rätt så många bokmärken... :)

HåkanF

Det närmsta ordning jag kommit är genom att högerklicka på huvudmappen för att så sortera alla mappar i alfabetisk ordning. Därefter gör jag samma sak på varje mapp för att till sist dra upp de sidor jag ofta är på högst upp. Jag tror det låter sig göras genom att bara markeraen och dra dit jag vill. Någon som har någon bättre idé?

Skriver du om bokmärkesfunktionen här på Utsidan? Det handlar ju inte om mappar över huvud taget. Alla mina bokmärken står i en enda lång lista under rubriker/kategorier som jag själv skapat.

???

HåkanF

Inte en reaktion från Utsidan!!!

Nu är det dags att fixa bokmärkesfältet!!!
Jag vill kunna redigera mina bokmärken, t ex dra dem in under olika rubriker.
Det minsta man kan begära är att om jag sparar en sida under en befintlig kategori,
då ska den hamns där och inte under en ny kategori med samma namn.
Skärpning!
Titta hur det ser ut i min bokmärkeslista.

HåkanF

tjänsten fungerar som den ska!
det är du som har andra önskemål om hur den ska fungera och eventuellt en annan uppfattning vad en kategori är och gör.

tjänsten fungerar som den ska!
Det kan jag aldrig tro. Om jag idag letar upp tre sidor som jag vill lägga i kategorin Sarek, ja, då hamnar de där. Om jag sedan - om en vecka - vill lägga in ytterligare ett bokmärke under denna kategori, då hamnar de under en NY rubrik Sarek.
Titta på min länk ovan! Vilket sammelsurium!

HåkanF

clindh

Administrator
Forumpersonal
Sorry, det här har jag missat, eller glömt, eller förträngt....

Jag kan lätt fixa så bokmärken under en viss kategori sorteras i bokstavsordning, och likaså kategorierna - blir det bra?

Det låter bra, men det viktigaste för mig är att det inte skapas en NY kategorirubrik nästa gång jag vill spara något under t ex Sarek.

clindh

Administrator
Forumpersonal
Det låter bra, men det viktigaste för mig är att det inte skapas en NY kategorirubrik nästa gång jag vill spara något under t ex Sarek.
Jag har försökt återskapa detta problem. När du skall skapa ett nytt bokmärke, väljer du då en existerande kategori i dropdown-listan vid Kategori:, eller fyller du i "Sarek" i fältet Ange ny kategori?

Logga in