Bluechart och Vista

Hejsan!

Någon som har gjort en prisjämförelse av olika priser på Bluechart? Har sökt info samt mailat men ej erhållit speciellt mycket att gå på.....

Någon som har praktisk erfarenhet av kombinationen Bluechart & Vista?

Vad kostar det att låsa upp ett andra område i Bluechart (ett oråde är ju inkluderat i grundpriset)?

Vart kan man hitta flygdatabaser att lägga in i Vista?

Många frågor blir det, men är mkt tacksam för all info jag kan få!

Mvh :
/Johan

BJK; sa:
Någon som har gjort en prisjämförelse av olika priser på Bluechart? Har sökt info samt mailat men ej erhållit speciellt mycket att gå på.....
Jag gjorde när jag skulle handla för ungefär ett år sedan. Då var skillnaden mellan de billigaste engelska webbutikerna och svenska återförsäljare till skillnad från de flesta andra Garmin-produkter försumbar. Med de rabatter som båthandeln ofta har här på vintern, gärna i samband med mässan Allt för Sjön, blev det sedan klart billigare på hemmaplan. Jag köpte hos Erlandssons brygga, http://www.bryggan.nu/
Någon som har praktisk erfarenhet av kombinationen Bluechart & Vista?
Nej, men BlueChart och GPS V. Däremot hade jag tidigare en Vista så jag vet t.ex. att fönstret kommer att upplevas som väldigt litet med BlueChart. Bortsett från att man ändå aldrig skall lita på enbart ett navigationshjälpmedel så är det helt enkelt knappast ens möjligt att navigera enbart med GPS:en eftersom överblicken blir så dålig i en handhållen.
Vad kostar det att låsa upp ett andra område i Bluechart (ett oråde är ju inkluderat i grundpriset)?
$216,65 hos Garmin. Borde vara lite billigare att köpa upplåsningskod hos en återförsäljare?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips