Biltemas nya gaskök

Nöjd med...

...deras kokkärl http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fri...--och-stormkok/Kokkarlsats-0509-L-2000035737/ samt ett MSR Pocket Rocket 2. Brännaren är viktig så jag ville satsa på den nya som kom i år. Supernöjd med kärlen, brännaren. En 240 grams gastub får plats i kärlen.

Hade detta under en 8 dagarsvandring i Jämtlandsfjällen. Allt funkade bra och brännaren upplever jag som gassnål (kanske alla är iofs), behöver bara lära mig hantera lågan som att det inte bränns i botten av kärlet som har ganska tunn botten.

Betyg totalt på denna kombo: 5 av 5

Köpte min Jetboil Zip under 600 kr hos XXL.
När det skiljer så lite, varför chansa?

Sant - en bättre investering.
Har inte sökt runt på nya kök egentligen, men såg de nya modellerna på Biltema när jag slösurfa.

biltema vs fire maple gissar jag går på ett ut. Det är nog inte osannolikt att de tillverkas i samma fabrik. Biltema brukar vara smidiga när det gäller reklamationer och garantier så det är nog ett tryggt köp. Funkar inte produkten så är det bara att byta.

Beträffande "est. 1963" så avser det nog snarare företaget Biltema och inte gasköket.

+1

Brännaren är viktig så jag ville satsa på den nya som kom i år. Supernöjd med kärlen, brännaren. En 240 grams gastub får plats i kärlen.

Helt klart!
Hoppas du hade en fin tur!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips