Biltemas 10-sovsäck!

Tjena!

Har läst några tidigare trådar ang denna säck! kommer ihåg att den fick fint beröm , hittar inte tråden på utsidan så därför undrar jag om ni ägare till denna säck skulle kunna berätta om den igen, priset är ju fantastiskt bra !

Med vänlig hälsning, Nicklas L

Har tidigare använt en biltema vintersäck och på beskrivningen verkar den fortsatt vara likadan.
Insidan är i bomull, så en torr säck är skön och andas fantastiskt, blir den blöt på insidan så isolerar den dåligare än de flesta syntetsäckar.
Är du nöjd med vikt och storleken på den och är någorlunda säker på att du kan hålla den torr får du mycket säck för pengarna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fick uppfattningen att den skulle utgå ut sortimentet. Norpade den sista härom veckan. Var på Biltema idag och då var det påfyllt igen. Ska den utgå eller har de bara sänkt priset på den? Någon som vet?

Jag såg den inte i nya katalogen , men jag har inte frågat hur det ligger till.
Jag har använt dom ganska mycket och är nöjd.

Den är mycket prisvärd , den tar lite plats men kan komprimeras i komprimeringsäck.
Väger 2kg.

För mig har den en komforttemp vindskyddat på nedåt -7 med underställ och,sockor o mössa
om jag går och lägger mig varm efter rörelse.

Med underställ,mellanlager och värmeisoleringsoveroll har jag slaggat till -25

Är det -10 och även bortanför har jag lagt mig med kläderna på rakt på liggerunderlaget och bara haft den som en täcke...

Så det beskriver väl prestandan en del.

En sovsäck som är 4 år och har över 100 nätter,har tvättats 5 gånger,brunnit hål i på 2 ställen(i yttertyget och yttre isolerlagret) och förvarats kanske lite väl mycet komprimerad har tappat c:a 30% av loftet men används fortfarande och duger fint för det mesta , speciellt om man skall sova lite för nära elden.
Den har tappat lite komforttemp men pallade förra vintern -10 med underställ,mellanlager och fleece.

Så den är väldigt användbar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips