Billiga plastskor i alperna (Italien/Sestriere)

tjifen@hotmail.com (John E)

Gäst
Hejsan!

Jag har hört att man kan göra riktiga plastpjäxfynd om man köper dem i alperna, kanske ca 2500 för att par T1. Någon som vet om dessa säljs prisvärt i Italien (främst Sestriere, dit jag ska närmast) eller franska alperna?

Är även intresserad av ett par Elan Stinger 188, finns sådana också i ovan nämnda orter?

Tacksam för svar!

/John

nada lada

Gäst
aostadalen

Kör inom Aostadalen- där finns de billigt.
Jag har aldrig varit i Sestrière men alporterna har ofta klent telisutbud (förutom de riktiga svensk/norskorterna). Jag skulle inte åka ner på vinst å förlust utan pjäxor och räkna med att hitta dem där nere.

du kan prova att kontakta ngn svensk resebyrå som kör på Sestrière å fråga nån av deras guider om utrustningsutbudet. Reiseleiters har dock oftast bättre koll på barerna än utrustningsutbudet...

nl

6637 (Patrik Persson)

Gäst
svar till billiga telisskor

Om du är ute efter billiga skor ska du besöka Villneuve i Aostadalen. Det är en liten by söder om motorvägen mellan Aosta och Courmeyer. Byn är väldigt liten så det ska inte vara några problem att hitta butiken, tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på den. Men den ligger på höger sida av "huvudgatan" om du kommer från öster, en liten affär med skor och kängor. Jag köpte ett par -96 och betalade ca 2300 kr. Lycka till.

Patrik Persson Örebro

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg