Billiga Kajaker från Italien!!!!

Finns det någon som hört något om de extremt billiga plastkajakerna från Italien?. Jag träffade en kille utanför Norrtälje som berättade att han hade köpt sin havskajak för helt otroliga 900 Svenska kronor på en fabrik i södra Italien!(NY). Kan detta stämma?. Jag tror den hette Aqua, eller Acuarisis.

Tacksam för alla tips på detta område!!!.

Hannes Jhonsson

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Material????

Nej, jag pratar om slutkundspris från fabrik. Jag har fått ett mail om detta och den finns tydligen i Sverige för under 5.000 Kr. RAINBOW KAYAKS tror jag märket är. Men den gick på 900 Kr för killen jag träffade. Läste även att man kan köpa kajaker (Glasfiber) i Estland (Tallin) för ca. 2.000 - 4.000 kr. Varför denna enorma prisskillnad. Jag menar detta kan ju förklara att ovannämnd kajak kostar under 5 lök i Sverige!!!!.

Får vi ser mer av dessa priser kan vi räkna med "Priskrig". Är det någon som vet hur kvalitén är på dessa kajaker?.

Hannes

Att tillverka en glasfiberkajak kräver en hel del manuellt arbete, därför blir det billigare i länder med lägre löner.
Att gjuta en plastkajak på ett BRA sätt kräver framförallt ny modern teknik, dessutom är inte lönerna så mycket lägre i Italien. Oavsett om den kostar 900 i Italien så kostar frakt till Sverige mycket mera än så.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips