Billiga friluftsprylar...

Sportsnet brukar ju ha bra priser på sina saker men jag har upptäckt att man bör hålla ögonen öppna för alternativ. En silva vindmätare av vanlig modell kostar på sportsnet 950:- (010129) men på Clas Ohlsson kostar det som för mig ser ut som samma modell endast 695:- dvs nära 27% lägre pris! På den dyrare Windwatch Alba är Sportsnetpriset 1550:- att jämföras med Clas Ohlssons 1295:- dvs 16% lägre pris. Kan det vara så stor skillnad på ordinariepriserna eller har jag missat något? Clas Ohlsson har även många andra av silvas produkter så som pedometer multi-navigator och diverse kompasser. Dock har jag inte jämfört några priser här...

Har någon annan några bra tips på var man kan köpa bra friluftsprodukter till bättre priser än i friluftsaffärerna???

/Andreas
[Ändrat av ulindh 2001-01-29 kl 15:15]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Mer billiga pryttlar

Ni kan kolla in http://www.mec.ca .
Eftersom dom ligger i Canada tillkommer skatt men det är fortfarande ofta en bra affär.
Speciellt om ni vill ha klätterprylar. Nät-katalogen innehåller inte allt men det går att beställa en pappersvariant om ni är sugna.

Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips