Beställa RD Hammerhead

Hejsan! Tänkte att det kanske vara värt att slänga ut en fråga:
Raineydesigns Hammerhead verkar ju väldans intressant. På hemsidan står det att de levereras tidigt i november. Är det någon som har erfarenheter kring att beställa från raineydesigns? Jag är lite skeptisk till det där med att lämna ut kontokortsnummer. Det verkar som om man på nåt sätt kan få mailat nån sorts check eller faktura, men jag är inte säker på hur de menar. Ska maila dom och fråga närmare, men om det är någon därute med egen erfarenhet som är beredd att på gammal hederlig svenska upplysa mig så blir jag glader.
Tack på förhand!/"los sladdos"

Det var ju inte så länge sedan RD började med detta koncept att BARA sälja via hemsidan. Det verkar ju lite märkligt då man hänvisar till att återförsäljarledet är för dyrt/komplicerat. Skall bli intressant att se hur många bindningar man säljer utanför US nu... Är också sugen på en bindning men vågar inte beställa då reservdelsfrågan ju är obefintlig om nu RD bara säljer ett fåtal och sedan lägger ned... Lite för jobbigt att reklamera till USA postvägen vaje gång det kexar.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Funkar finfint!

Har köpt en massa grejor från staterna. Balnd annat grejor från Rainey designs. Har alltid funkat utmärkt. De har en rejäl service o krnglar aldrig!
De stora företagen kan man nog lita på då man lämnar ut konto nummer.

R.D är ju ett så inarbetat företag så om de skulle lägga ner har nog redan hela bindnings industrin lagt ned.

Dt ska bli mej ett sant nöje att få mina labbar på ett para av H.H.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips